Professionele identiteit van docenten en teams

Soms voelen docenten zich miskend. Ze moeten van alles en klagen over werkdruk. Is dat terecht? Heeft u daar invloed op als school of leidinggevende? En vooral kunnen docenten daar zelf iets aan doen? Ga samen met ons op zoek naar zowel de persoonlijke drijfveer van iedere docent als de kracht van het collectief, het team. Eigen beslissingen en een eigen identiteit binnen de kaders van de gezamenlijk gemaakte keuzes. Dat is professionele identiteit.
Meer weten over de kracht van een goede professionele identiteit?
Plan dan een gesprek met Albert de Boer: 06 55 19 24 70 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dienstverlening

Lezing: Professionaliteit als voorwaarde voor werkplezier

Een lezing als start van een verandertraject of als onderdeel van een teamdag. Als een inhoudelijke ‘versnapering’ voor uw personeel of juist als stevig fundament om mensen aan het denken te zetten of te laten kiezen. Welke insteek u ook kiest: een lezing moet inspireren.

Duurzame docent

De kwaliteit van het onderwijs staat of valt met de kwaliteit van de docent. De domeinen opbrengsten en onderwijsproces (differentiatie en didactiek) uit het nieuwe toezichtskader zijn afhankelijk van gedrag, inzet en houding van docenten. Toch beleven docenten dat niet altijd zo. Onderwerpen als gebrek aan motivatie bij leerlingen, werkdruk en verlies van werkplezier steken regelmatig de kop op. Tijd om even stil te staan.

© 2017 IJsselgroep Voortgezet Onderwijs
Realisatie door Groene Tomaat Marketing i.s.m. Welldotcom - Puntgaaf Internetbureau